188
REGISTRES DU BUREAU
[1570]
orfaivres repraignent la chasse Sainct Marcel que portoient ceulx d'icelle confrairie, et tost après, les congé desd. Evesque et abbé prins, retourne lad. chasse Sainct Marcel à Nostre Dame, laquelle lesd, chanoynes et Evesque accompaignent, comme font en semblable lesd. Prevost des Marchans et Esche­vins, leurs Conseillers, Quarteniers et bourgeois, lesquelz allerent jusques à l'entrée du cœur, auquel lieu prindrent congé de l'Evesque, après les reve-rances et salutations faictes d'une part et d'autre.
Et ce faict, se retirèrent lesd, s" Prevost des Marchans et Eschevins, Conseillers, Quarteniers et bourgeois en ung logis sur la riviere, près le port Sainct Landry, qui appartient à la vefve et heritiers feu monsieur Des Moulins'2', où estoient le disné apresté pour eulx de troys plats. Et s'i trouverent monsieur nostre maistre Hugonis, docteur en theo­logie, monsieur de Versigny'3', chevalier de l'ordre, qui avoit esté Prevost des Marchans, et aultres sei­
Quarteniers et bourgeois seullement, marchant de­vant eux lesd, sergens de Ville, parce que, la messe dicte et les chasses sorties hors du cœur, lesd, sieurs de Montpensier, princes, ducz, comtes et che­valiers de l'ordre, ensemble messieurs de la court de Parlement, se retirèrent chascun où bon luy auroit semblé.
Et suivirent seullement lesd. Prevost des Mar­chans et Eschevins, lesquelz accompaignant leurdict Evesque, allerent jusques au droict de Saincte Gene­viefve des Ardans, où l'Evesque et lesd, chanoynes font station'1', attendant le retour de la chasse Sainct Marcel. Et au droict d'icelle eglise, prend led. abbé congé de l'Evesque, et l'Evesque de luy, après les salutations deuement faictes l'ung à l'aultre; et suyt led. abbé ses moynes et chasse Saincte Gene­viefve. Cependant lesd, chasses Sainct Marcel et Saincte Geneviefve se accompaignent l'un l'autre, jusques au droict de la grand porte de l'Hostel Dieu, auquel lieu les orfaivres délivrent à ceulx de la con­frairie Saincte Geneviefve, qui sont nudz piedz et en chemises, lad. chasse Saincte Geneviefve, et les
(4)
gneurs
Et après disné, chacun se retira.
CCCXXIX [XVI]. — Ouverture de la. porte Sainct Michel.
16 septembre 1570. (A, fol. 11 r°; B, fol. 14 r°.)
" #e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
"Il est ordonné que le guichet de la porte Sainct Michel sera ouvert, pour la commodité des bourgeois, manans et habitans dud. quartier, à la charge que lesd, bourgeois, manans et habitans qui ont seiné les requestes présentées à monsieur le Duc, feront si bonne garde aud. guichet qu'il n'en puisse venir aulcun inconvenient, sur peine de s'en prendre à leurs propres et privez noms.
" Et pourfaire l'ouverture dud.guichet, est ordonné
à Guillaume Guillain, Maistre des œuvres de lad. Ville de Paris, de faire rompre la muraille qui bouche lad. porte, la grandeur du guichet, pour icelluy ouvrir, lever la harse qui est descendue, et faire racouslrer les clefz des serrures desd, guichetz, pour mieulx fermer lad. porte. Et quand au pont qui est rompu, lesd, bourgeois et habitans l'accom­moderont ainsi que bon leur semblera pour leurdict passaige, à leurs despens.
"Faict au Bureau de la Ville, le seizeiesnie Sep­tembre m. lxx. n
CCCXXX [XVII]. — Pour faire recherche en la Ville.
20 septembre 1570. (A, fol. ti r°; B, fol. 14 v°.)
«De par le Roy. "Il est enjoinct aux Prevost des Marchans et Es­chevins de ceste Ville de Paris de faire incontinant,
et neantmoings le plus doulcement et gratieusement que faire se pourra, recherche et songneuse inquisi­tion, qu'ilz feront mectre par escript, des personnes
"' «Stations, mot laissé en blanc dans A.
W Le sieur Des Moulins était de son vivant procureur des causes de la Ville.
>') Guillaume de Marle, seigneur de Versigny, maitre des Eaux et Forêts de l'Ile-de-France, Brie et Champagne, maître d'hotel du Roi, élu Prévôt des Marchands en i56o et continué en 1662, fut chevalier de l'Ordre et mourut en i5g4.
(4' La dépense et le menu de ce dîner se trouvent parmi les pièces justificatives des comptes du Receveur de Ia Ville, François de Vigny. [Acquit» du domaine, pièces non classées, Archives nat., H 2i652.)